måndag, december 10, 2007

Premiär!

Inte för haklappar, men för mitt namnband! Det är samma som är på sockan i inlägget under, men det var på haklappen jag satte det först. :) Jag beställde en omgång från minanamnband.se och blev riktigt nöjd med dem.

Egentligen skulle jag ju ha sytt fast det i sömmen när jag kantade haklappen, men det kom jag inte ihåg. Det blev ändå rätt snyggt med det i kanten på fickan, även om det förmodligen blir kladdigt ganska snabbt. Vilket öde för det första namnbandet. :D
Till den här haklappen använde jag min bandkantare som jag fick i födelsedagspresent av mormor. Den är väldigt smidig och det är mycket lättare att få det snyggt. Tyget är acrylatväv(tror jag det heter) från Åhléns.

Annars håller jag på med sådant pyssel som inte lämpar sig att visa ännu. Det är mest till julkorten, men även lite klappar. Vi får väl se hur mycket jag hinner med. :) Bild på julkorten kommer upp när de är ivägskickade, så det dröjer lite. Julklapparna dröjer ännu lite till..:)

2 kommentarer:

rino sa...

ja det där lilla lappen blir verkligen pricken över i:et på det sydda/pysslade! Tyget i din haklapp har jag förövrigt börjat sy en "regn"-kappa av till mig själv. Känner mest blä för den just nu (stora tygschok, halvdana sömmar i det plastiga tyget) Till våren kanske!

Sica sa...

Hej! Sökte på google efter "bandkantningsapparat" och hittade in till dig och detta inlägg. Har funderat på att själv införskaffa en sådan, har bara lite funderingar som jag hoppas att du kan svara på!
1. Gör du egna kantband? I så fall använder du även trikå?
2. Både till banden och det du kantar?
3. Är det svårt att få det att bli bra?
Tack. Sica