fredag, november 23, 2007

Bärsjalsele



Förra fredagen sydde jag en bärsele/sjal, det är en blandning av en fyrkantssjal och en bärsele. Mönstret är med stor inspiration från Bära Nära. Som vanligt vill jag helst hitta på mönster själv, men den här gången insåg jag i tid att det är bättre att följa mönster när det är något man inte sytt tidigare. Så det är nästan som deras mönster, men inte riktigt. Det är en hel del saker som jag kan förbättra om jag syr en till. Bältet ska vara kortare på den sidan som inte går att justera, axelbanden ska gå mer vinkelrätt mot framstycket och dessutom vara i lite tunnare, stretchigare tyg. Det vore också bra om det gick att göra en ficka som fungerar som förvaring åt hela selen när man inte använder den.

Den fungerar lika bra på ryggen som på magen.

Den är sydd i ett ganska kraftigt tyg(med söta får) och är fodrad med fleece, så att den blir varm och gosig nu på vintern.

Inga kommentarer: