fredag, november 23, 2007

Snart är det jul...

Jag är väldigt förtjust i julen med allt vad det innebär av klappar, pynt, pyssel, bak och knäckkok, så därför tjuvstartar jag lite nu med ett julinlägg.


Efter att ha blivit inspirerad av Tygpärlor så sydde jag en lussekatt till Alva. Den blev gul och fin, nästan så att man vill äta upp den! Kanske att jag syr ett par till och lägger bland de bakade sedan. Kanske det är någon som tar fel? :)


Nu när det lackar mot jul så får ni se några örhängen jag gjorde till förra julen. Garntomtarna är lite pilliga men blir ganska söta.

2 kommentarer:

Caroline sa...

Hejsan,

Vilken harlig blogg!! Jattemycket fint!! Hur gjorde du lussekatten? Den ser sa 'verklig' ut, sa jag vill nastan ata upp den... :o)

Celi sa...

Det är bara ett långt rör av velour som sedan syddes ihop och formades till lussekatt..

Roligt att du gillade bloggen!