torsdag, oktober 22, 2009

Elefantmössor

Båda barnen behövde mössor och det här tyget är bara för underbart, så det fick bli det. Mössorna är enklast tänkbara, bara att sy ihop till en lång tub, toppen sys ihop som ett kors(och namnlappen ska kommas ihåg) och nerderkanten fuskoverlockas. Sedan viks bara kanten in så långt som önskas för att mössan ska passa. Tyget är rätt stretchigt och gör att mössan får en bra passform. Tror jag ska fixa en till mig själv också, fast i velour så att den blir lite varmare. Barnen ska väl också få lite varmare mössor framöver.






2 kommentarer:

SKOOGSTROLLET sa...

Vilka fina mössor. Det är ju ett plagg som barnen sällan kan få för många av.

Anonym sa...

Det där prickiga snögarnet du kommenterade i min blogg, som du har ett blått och jag ett rött, du har inte råkat spara lappen eller kommer ihåg vad det heter? Jag försöker hitta det på nätet men det är inte lätt när jag inte minns namnet :/