onsdag, januari 02, 2008

Bärpåse

När jag och Alva skulle gå luciabibblan så behövde jag något som avlasade mig lite när jag stod och sjöng. Selen som jag sydde för ett tag sedan passade inte så bra eftersom den är svart. Då fick det bli något enkelt, en bärpåse i vit fleece. Den tunna vita fleecen hade jag hemma så det var bara att klippa ut och sy ihop. Mönstret som jag tittade på hittade jag, liksom till bärselen på BäraNära och är jättelätt att följa Jag tänkte att jag bara skulle sy ihop något enkelt för att ha just till luciatåget, men upptäckte att det här var en toppengrej. Hon sitter riktigt bra i den och den är så liten och smidig att ha med. Dessutom så fungerar den som halsduk åt mig, så är den ännu lättare att ta med. Rekommenderar verkligen den här modellen.

Här är en bild med bärpåsen "in action". Notera också det lilla tygljuset Alva håller i, det blev mycket uppmärksammat och alla tyckte att det var en så häftig sak, trots att det bara var något så enkelt. :D Jag har även sytt hennes lusselinne, bättre bild på det kommer i ett annat inlägg.

Inga kommentarer: