måndag, januari 07, 2008

Julklappar

Här är ett par av de julklappar jag gjorde. En annan julklapp är inte riktigt färdig än och ytterligare en fastnade inte på bild innan jag packade in den(typiskt, att jag aldrig lär mig).


Två familjekalendrar blev det den här julen, på bilden syns Nordmarkarnas kalender. Den är gjord i word och bilderna redigerade i PsP. Varje blad är en månad och innehåller kolumner för hela familjen där de kan skriva vad just de ska göra. Det finns också en bild på varje blad. Nytt för i år är att det också blev en framsida. :)


Ett par svarta muddbyxor blev det till Ellinor. De första paret lyckades jag vända bak-och-fram, så jag fick sy ett par nya. Mönstret är inte helt hundra, taget ur Sy kläder till barnen av Susanne Wehlitz(länken är till den danska upplagan). Jag kortade benen och midjehöjden lite då jag ville ha långa muddar på båda ställena, med det blev inte riktigt bra. Får klura på det till nästa par. Annars verkar boken riktigt bra, men enkla basmönster. Mottagaren blev nog nöjd ändå, hon har inte så mycket att säga till om. :)


Till Alexandra blev det en tovad hatt. Mitt andra tovningsförsök, så jag måste säga att jag är nöjd och imponerad av mig själv. Visst hade den kunnat bli mycket bättre, tätare och hållbarare. Men det vet jag till nästa gång hur jag ska göra. Rapporter förtäljer att hon blev mycket glad för den iaf.

2 kommentarer:

Bumblebee sa...

Hej. Jag googlade efter bandkantningsapparat och såg att du hade en. Har du provat den ännu? Funkar den bra? Jag funderar på att köpa en eftersom jag inte klarar av att få dit kantbanden snyggt utan. Jag skulle bli jätteglad om du orkar berätta lite och kanske skicka länken till en bild på något du gjort med den.

Emmas dagar sa...

Tack för sticktips!
Jag gör nog som du: limmar ihop den.
Smältlim, vad är det?